EDUCACIÓN RELIGIOSA EN ESCUELAS PÚBLICAS: LA TENSIÓN DEL CASO BRASILEÑO
DOI:
https://doi.org/10.7764/RLDR.2.16Keywords:
Religious education, Public schools, Secular state, ConstitutionalityAbstract
The paper is about "religious education" in public primary schools, controversy in Brazil based in the literal forecast of the constitutional rule. Although optional registration, general law on education and the agreement settled by the Brazilian state with the Holy See are being confronted in the Supreme Court, based on the principle of the secular state. It is concluded that the interfaith model does not violate the Constitution and even the confessional (since there is no excessive involvement of the State) can be reconciled, respecting basic constitutional values.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la Revista Latinoamericana de Derecho y Religión están protegidos por una licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Compartir Igual (CC BY-NC-SA 4.0).
Esta licencia permite a los lectores:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar: remezclar, transformar y construir a partir del material.
Siempre que se cumplan las siguientes condiciones:
- Atribución: Debe otorgarse el crédito adecuado a los autores, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios.
- No Comercial: No se puede utilizar el material con fines comerciales.
- Compartir Igual: Si se remezcla o transforma el material, debe distribuirse bajo la misma licencia.
Para más detalles sobre esta licencia, puede consultar el sitio oficial de Creative Commons en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.