LA FIGURA JURÍDICA DE LA ENSEÑANZA RELIGIOSA ESCOLAR
DOI:
https://doi.org/10.7764/RLDR.2.15Keywords:
Religious education in schools, Education, Religious pluralismAbstract
The paper proposes an articulated vision of regulations, especially of treaty law, which apply to School’s Religious Education (ERE). This regulations draws seven legal principles that make up the figure of this institute. Even though ERE is a prevailing reality in most of the member countries of UNESCO, it is a matter of strong political opposition. This is usually projected in legal approaches that posit their suppression. The author points out that proper application of the outlined figure responds to the exercise of fundamental rights, and it would be reasonably sufficient to oppose these adverse approaches. Key words: religious education in schools, education, religious pluralism
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Todos los contenidos publicados en la Revista Latinoamericana de Derecho y Religión están protegidos por una licencia Creative Commons Atribución-No Comercial-Compartir Igual (CC BY-NC-SA 4.0).
Esta licencia permite a los lectores:
- Compartir: copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar: remezclar, transformar y construir a partir del material.
Siempre que se cumplan las siguientes condiciones:
- Atribución: Debe otorgarse el crédito adecuado a los autores, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios.
- No Comercial: No se puede utilizar el material con fines comerciales.
- Compartir Igual: Si se remezcla o transforma el material, debe distribuirse bajo la misma licencia.
Para más detalles sobre esta licencia, puede consultar el sitio oficial de Creative Commons en https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/.